Nieuwsbrief: Nu Afrika, Midden-Oosten, India en Pakistan aan de beurt in de Vertrouwensketen

De uitrol van de Vertrouwensketen gaat de volgende fase in. Per 1 oktober 2024 is containerlading uit Afrika, Midden-Oosten, India en Pakistan in de haven van Rotterdam alleen nog op te halen via de Vertrouwensketen. De grote rederijen verstrekken vanaf die datum géén pincodes meer. Het vrijgeven van containers uit deze vaargebieden gebeurt dan altijd veilig en betrouwbaar op de nieuwe manier. Enkel via de Vertrouwensketen geautoriseerde wegvervoerders, spoor- en binnenvaartoperators kunnen bij de terminals terecht. 

In deze nieuwsbrief leest u wat u moet doen en nog veel meer.

Meer nieuws over
de Vertrouwensketen

  • Interview
    1 september 2024

    Interview Havenbedrijf Rotterdam: ‘De kracht van community-management’

    Havenbedrijf Rotterdam is mede grondlegger van de Vertrouwensketen. “De haven maken wij daarmee veiliger en zodoende aantrekkelijker,” aldus Matthijs van Doorn. De directeur Commercie ziet dat de samenwerking van partijen in de logistieke keten daadwerkelijk tot resultaten leidt. “Op veiligheid moet je niet willen concurreren.” In de Vertrouwensketen werken publieke en private partijen nauw samen […]

    Artikel lezen
  • Interview
    30 augustus 2024

    Interview: COSCO Shipping wil actief bijdragen aan veilige haven

    Als Rotterdamse agent van de grote Chinese rederij handelt COSCO Shipping Netherlands gemiddeld elke week veertien deepsea-schepen en feeders af. Voor het vrijgeven van de binnenkomende importcontainers stapt het bedrijf vaargebied na vaargebied over op de Vertrouwensketen. “Klanten begrijpen dat de Vertrouwensketen bijdraagt aan het oplossen van een collectief probleem.” Het belang van de nieuwe […]

    Artikel lezen
  • Interview

    Drie vragen aan Hutchison Ports Delta II: ‘Wij willen alleen de juiste partijen op onze terminal’

    Een apart onderdeel van de Vertrouwensketen is de controle bij containerterminals aan de poort op de uitvoerend vervoerder. Dit gebeurt aan de hand van door Secure Logistics uitgegeven EAN-nummers. Het EAN-nummer op de CargoCard van de bezoekende chauffeur moet overeenkomen met het EAN-nummer in de voormelding van de vervoerder. Alleen dan kan de chauffeur verder. […]

    Artikel lezen
Scroll naar boven