Drie vragen aan Hutchison Ports Delta II: ‘Wij willen alleen de juiste partijen op onze terminal’

Een apart onderdeel van de Vertrouwensketen is de controle bij containerterminals aan de poort op de uitvoerend vervoerder. Dit gebeurt aan de hand van de door Secure Logistics uitgegeven EAN-nummers. Het EAN-nummer op de CargoCard van de bezoekende chauffeur moet overeenkomen met het EAN-nummer in de voormelding van de vervoerder. Alleen dan kan de chauffeur verder. Hutchison Ports Delta II is één van de terminals waar de invoering van deze controle een feit is.

Hoe verliep bij jullie de introductie?

“De invoering is heel goed gegaan. Na een geleidelijke introductie, is deelname bij Hutchison Ports Delta II per 1 oktober 2024 verplicht. Iedere vervoerder moet vanaf dan in de voormelding het EAN-nummer opgeven. Wie meedoet, is direct zeker dat niet onbedoeld een andere partij een importcontainer ophaalt. Als Hutchison Ports Delta II staan wij voor de volle 100% achter de nieuwe werkwijze. Wij willen echt dat alleen de juiste partijen bij ons op de terminal komen.”

Wat merkt de chauffeur van de nieuwe werkwijze?

“Als bij de check aan de poort het EAN-nummer op de CargoCard overeenkomt met die in de voormelding van de vervoerder, merkt de chauffeur er niets van. Men kan zoals altijd, direct door de terminal op. Zijn beide EAN-nummers niet gelijk, dan moet de chauffeur bij onze gate-in omkeren en contact zoeken met zijn planner voor een oplossing.”

Welke tips hebben jullie voor vervoerders en chauffeurs?

“Belangrijk voor vervoerders is dat als men zelf voormeldt, maar een andere vervoerder de rit laat uitvoeren, in de voormelding het EAN-nummer van deze uitvoerende vervoerder wordt ingegeven. Voor chauffeurs is het belangrijk om aan de poort de juiste CargoCard aan te bieden. Sommige chauffeurs hebben er namelijk meerdere. Gebruikt men de verkeerde CargoCard, dan moet men alsnog van de terminal af.”

Meer nieuws over
de Vertrouwensketen

  • Nieuws
    22 maart 2025

    Nieuwsbrief: Einde aan pincodes voor álle intercontinentale importcontainers

    21 maart 2025 Een grote mijlpaal voor het veilig en betrouwbaar vrijstellen en ophalen van importcontainers in Rotterdam. Ook het Verre Oosten en Oceanië zijn recent aangesloten op de Vertrouwensketen. De nieuwe werkwijze geldt nu voor álle intercontinentale containerlading die in de Rotterdamse haven binnenkomt. Deepsea-rederijen en hun cargadoors verstrekken géén fraudegevoelige pincodes meer. Ophalen […]

    Artikel lezen
  • Nieuws
    14 maart 2025

    1ste deepsea-dienst bij RST via de Vertrouwensketen

    Een nieuwe gezamenlijke deepsea-dienst van ONE, Yang Ming en Evergreen die de Middellandse Zee verbindt met Noordwest-Europa, loopt sinds kort wekelijks Rotterdam Shortsea Terminals (RST) aan. Het is een eerste deepsea-dienst voor deze terminal in de Eemhaven, dicht bij de stad. Voor de hier aan land komende deepsea-containers is RST aangesloten op de Vertrouwensketen. Chief […]

    Artikel lezen
  • Nieuws
    13 maart 2025

    Hapag-Lloyd stapt voor de klant over op de Vertrouwensketen

    Hapag-Lloyd was er in Rotterdam vroeg bij om via een ‘eigen’ oplossing het misbruik van pincodes bij het ophalen van containers tegen te gaan. Nu maakt de rederij alsnog de overstap naar de Vertrouwensketen. Dit doet het via het tot nu toe door hen gebruikte Secure Container Release. De overgang naar de Vertrouwensketen is inmiddels […]

    Artikel lezen
Scroll naar boven